Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag06.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Så gick KD igenom i sociala medier

Publicerad: 1 Juli 2015, 09:18
Uppdaterad: 6 December 2015, 11:56

Ebba Busch Thors uttalanden om landsförräderi fick genomslag i sociala medier.


Ämnen i artikeln:

Almedalen

Igår var det Kristdemokraternas dag i Almedalen. Partiet lyckades något bättre än Socialdemokraterna att få genomslag i sociala medier, men lyckades något sämre än Centerpartiet, enligt en analys från Meltwater.

Totalt gjordes 2024 inlägg i sociala medier om Kristdemokraterna. I mer traditionella digitala medier omnämndes partiet i 407 stycken artiklar.

”Ebba Busch Thor inledde sitt tal med att tala om turordningsreglerna på arbetsmarknaden, det är dock inte detta som uppmärksammas i sociala medier. Ett av de ord som skrivits mest i sociala medier är landsförräderi, och Ebba Busch Thors uttalande ’Döm IS-terrorister för landsförräderi’ citeras”, skriver Meltwater i sin analys.

Timbros Andreas Johansson Heinö skrev i går den tweet som fick allra flest retweets under gårdagen – 66 stycken. Twitterinlägget löd: ”Kvällen då Kristdemokraterna tog sista chansen. Fullföljer hon kan detta gå till historien som en vändpunkt. Som Romsom 2014 fast tvärtom”.

LÄS ÄVEN

Svagt genomslag för S i sociala medier

Så omtalas C i sociala medier

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Almedalen

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.