Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Digitalt presenteras av:

Så går det för TV4 Plays inloggning

För en dryg vecka sedan införde TV4 inloggning till sin TV4 play-tjänst. Nu berättar TV4 att starten varit över förväntan.

Anton Äng

anton.ang@dagensmedia.se


Publicerad: 02 Juni 2016, 13:35
Uppdaterad: 03 Juni 2016, 06:59

Ämnen i artikeln:

TV4 PlayTV4

För en dryg vecka sedan införde TV4 inloggning till sin TV4 play-tjänst. Genom att göra TV4 Play till en inloggad tjänst vill TV4 skapa bättre användarupplevelser anpassade utifrån varje användare.

Mathias Berg berättade för Dagens Media att "Genom att se till att reklamen blir mer anpassad efter enskilda personer kommer vi kunna erbjuda bättre målgruppsprodukter till annonsörerna. Vi kommer kunna sälja målgrupper baserade på förstahandsdata och annonsörerna kommer även kunna köpa videoexponering i en transparent högkvalitativ miljö".

Efter första veckan ligger TV4 på omkring 150 000 registrerade konton på TV4 Play, vilket TV4 känner sig väldigt nöjda med, eftersom de bara lanserat på desktop än. Av dessa är omkring 15 procent tidigare premiumanvändare, som kompletterat sina konton med nya uppgifter.

Innan lanseringen hade TV4 räknat med att antalet strömstarter skulle gå ner, en farhåga som blev mindre än beräknat. Totalt minskade strömstarterna med mellan 10-15 procent.

Ämnen i artikeln:

TV4 PlayTV4

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.