Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag03.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Så blir Stockholm Media Week 2020

Publicerad: 20 November 2020, 13:53

Stockholm Media Week gör som många andra och väljer en digital lösning i år med anledning av det svåra pandemiläget.

Foto: Dagens Media

Sveriges Mediebyråer ställde in sitt stora årliga event Stockholm Media Week i våras efter coronautbrottet. Nu står det klart att det i stället blir ett helt digitalt event i början på december i stället.


Ämnen i artikeln:

Sveriges MediebyråerStockholm Media Week

Mellan den 6 och 7 maj skulle Sveriges Mediebyråer ha arrangerat branscheventet Stockholm Media Week. Men eventet stoppades till följd av pandemin och beskedet var att eventet skulle senareläggas till hösten. Men något event anordnades inte under hösten.

LÄS OCKSÅ: Stockholm Media Week ställs in 

Men på fredagen stod det klart att det i stället blir en helt digital upplaga av Stockholm Media Week under vintern, närmare bestämt den 3 december, enligt ett pressmeddelande. Och det ska vara helt kostnadsfritt.

Temat för i år sammanfattas med rubriken ”Trots allt – om möjligheter i en omöjlig tid”. 

– Detta år ser annorlunda ut för alla. Trots detta kände vi att det är viktigt att på något sätt kunna samlas för att lyfta branschaktuella frågor i en mycket utmanande tid. Två dagar i maj har därför blivit en eftermiddag i december - allt digitalt. Vi hoppas och tror att tittarna, trots allt, kommer att känna igen sig i mycket. Fyra spännande akter med aktuella frågeställningar, levererade och debatterade av några av branschens mest spännande personer. Vi kommer dessutom, i vanlig ordning, att utse vinnarna i Stockhom Media Award, säger Lena Regeheim, projektledare för eventet, i pressmeddelandet.

Årets programledare är Claes de Faire, tidigare chefredaktör för Lokaltidningen Mitt, sedan i somras sammanslagen med Direktpress. Sidekick är Åsa Sohl, affärsutvecklings och innovationschef på Scream, medan Rolf van den Brink, som står bakom nyhetssajten Dagens Opinion, är innehållsansvarig.

Stockholm Media Award kommer att tillkännages digitalt i fyra kategorier: 

Årets Annonsör, Årets Kampanj, Årets Branschpersonlighet och Årets Säljorganisation. 

Inom kort ska de nominerade presenteras, enligt pressmeddelandet.

David Gustavsson

Reporter

david.gustavsson@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.