Gå direkt till textinnehållet

Digitalt presenteras av:

Så blir Schibsteds nya modesajt

I morgon lanseras Schibsteds nya modesajt theyouway.com, som ska erätta sofismode.se.

Dagens Media har tidigare skrivit att sofismode.se ska ersättas av shoppingsajten theyouway.com. I morgon, torsdag, är det dags för lansering av Schibsteds och Aftonbladets nya modesajt.

Ansiktena utåt för Theyouway blir Sofi Fahrman samt nya bloggarna Anine Bing och Pernille Teisbaek.

– Theyouway är allt i ett – en digital shoppingupplevelse integrerad i ett starkt redaktionellt koncept, toppat med bloggare av internationell klass, säger Anna Kult, publisher på Aftonbladet Magasin Media i ett pressmeddelande.

Theyouway kommer att bestå av en redaktionell sajt, en sökmotor direkt kopplad till e-shoppar som asos.com och nelly.com, samt en egen e-handelssajt med skönhetsprodukter.

Lanseringen av den svenska versionen följs av en engelsk version till hösten. Förhoppningen är att ta sig in på den amerikanska marknaden inom tre år.

Bakom konceptet står Anna Kult, publisher på Aftonbladet Magasin Media, Maryam Ghahremani, affärsområdeschef, samt Lena Bergman Esk, redaktionschef. Det redaktionella utvecklingsteamet har letts av Anna Strömberg, som även blir redaktör för Theyouway.

Pamela Bellafesta, som är knuten till modemagasinet Rodeo, och Emma Elwin, knuten till Elle, blir stylister och Katarina Wendelin och Linnea Sjölund blir onlineredaktörer för sajten.

Magasinet Sofis mode kommer att finnas kvar som vanligt.

Publicerad 2014-03-12 06.36Uppdaterad 2015-12-06 12.45

Dela artikeln: