Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag19.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Så blir Schibsteds nya inredningssajt

Publicerad: 28 Maj 2015, 08:31
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:00

På My Home ska sajtens besökare kunna ta del av journalistik och köpa de produkter som finns med i artiklarna.


Ämnen i artikeln:

Schibsted

För några dagar sedan renoverade Expressen sajten Leva & Bo. Nu meddelar Schibsted att sajten My Home, som ska kombinera journalistik och shopping, kommer att lanseras i sommar.

– My Home ska bli startpunkten online för alla som är intresserade av inredning och en naturlig digital arena för annonsörerna. Någon sådan plats finns inte idag. Vi fyller helt enkelt ett hål i marknaden, säger Pernilla Barkman, affärsområdeschef på Myhome.se, i ett pressmeddelande.

Det ska också finnas en sökmotor som ska göra det lätt för läsarna att hitta de produkter som finns i artiklarna. En av sajtens partners är e-handelsaktören Royal Design Group.

– Det har saknats en digital redaktionell inredningsprodukt som My Home på marknaden. Royal Designs utbud av inredning och Schibsteds räckvidd är en oslagbar kombination och därför kändes det självklart att gå in som partner från start, säger Hans Bengtsson, vd och grundare av Royal Design Group, i ett pressmeddelande.

I samband med lanseringen av My Home knyter Schibsted till sig inredningsprofilerna Pella Hedeby och Hildur Blad till sajten.

Andreas Gabrielsson

andreas.gabrielsson@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Schibsted

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.