Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Digitalt presenteras av:

Runner’s World i nätsatsning: ”Det största vi gjort”

Publicerad: 10 April 2012, 07:00
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:27

Löpartidningen Runner’s World går ihop med träningscommunityn funbeat.se och sportdrycken Powerade och skapar sajten minutmaning.se.


Ämnen i artikeln:

IUMRunners World

minutmaning.se kan medlemmarna få inspiration och coachning för att uppnå sina träningsmål inom löpning, cykling, simning och triathlon.

Sajten är baserat på ett mindre test som Runner’s World genomförde i januari i år på temat ”Nyårslöftet – träna 31 dagar i rad”.

– Vi vill lyfta det till ett större sammanhang. Alla har ett mål, man vill något, eller så skapar man sig ett mål. Vi vill motivera folk – så det här är en form av social spark i baken, säger Jojje Borssén, marknadschef på Runner’s World.

Minutmaning.se har redan varit igång i två veckor. Sajten har i skrivande stund 1361 medlemmar.

– Vårt mål är att skrapa ihop 5000 deltagare. Vi har haft en jättebra start, men når vi det så har vi verkligen överträffat oss själva.

De som deltar i minutmaning.se deltar automatisk också i olika tävlingar.

– Vi vill att man ska belönas när man delar med sig, och där kommer också Powerade in.

Sajten är också ihopkopplad med träningscommunityn funbeat.se.

– Vi vet att skriva träningsdagbok motiverar folk till att träna. Ungefär hälften av våra deltagare har redan konto på Funbeat.

Funbeat.se lockar deltagare till minutmaning.se via sina kanaler och Powerrade uppmärksammar samarbetet via tv-reklam som rullar just nu. Dessutom marknadsför Runner’s World sajten i den egna tidningen och systertidningen Kadens.

– Utmaningen för oss är att nå ut utanför datorn så att folk verkligen använder sig av coachningen. Vi blir den förlängda armen som hjälper folk ut, det är spännande att göra det som varumärke.

Minutmaning.se är framtagen av Runner’s World och mediebyrån IUM. Produktionsbyrå är Rekyl.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

IUMRunners World

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev