Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag25.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Rolighetsteorin prisas igen

Publicerad: 21 Januari 2011, 09:11
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:24

Volkswagen och DDB Stockholm tog hem finaste priset i internationella effekttävlingen AME Awards.


Ämnen i artikeln:

DDB StockholmVolkswagen

AME Awards belönar ”resultatdriven kreativitet” och har delats ut sedan 1994. I tävlingen utses de mest effektiva kampanjerna världen över. Vinnarna utses av en internationell jury.

Volkswagens och DDB:s Rolighetsteorin, som prisats rikligt för sin kreativitet men vars effekt för bilförsäljningen har ifrågasatts, vann platina för Europa och tog även hem International Grand AME Award, där vinnarna för varje världsdel tävlar mot varandra.

– Det är jättekul. Vi kan verkligen se att det är en stor effekt kopplad till den här kampanjen. Även om det inte är en direkt avslutsorienterad kampanj så ser vi till exempel att den leder in mer trafik till hemsidan som i slutändan blir provkörningar och försäljning – även om det är många steg däremellan, säger Åke Lundberg, marknadschef på Volkswagen.

Kampanjen var det enda svenska bidraget som belönades i tävlingen.

Se alla vinnarna här.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

DDB StockholmVolkswagen

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.