Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitalt

Rodeo får två nya chefredaktörer

Publicerad: 20 januari 2014, 11:28
Uppdaterad: 6 december 2015, 12:51

Under 2014 fördubblas Rodeos utgivningstakt. Nu får tidningen också två nya chefredaktörer.


Ämnen i artikeln:

Stampen

Mode- och populärkulturmagasinet Rodeo ägs sedan 2013 av Stampen Media Partner.

I år kommer utgivningen av tidningen, vars första nummer utkommer den 22 april, fördubblas från två till fyra nummer.

Tidningens grafiska form kommer också att få sig en uppfräschning. Samtidigt tillträder även Elin Unnes och Agnes Grefberg Braunerhielm som nya chefredaktörer.

Elin Unnes kommer närmast från magasinen Bon och Vice medan Agnes Grefberg Braunerhielm är en veteran på Rodeo.

– När vi ökar utgivningstakten öppnar detta dessutom upp för fler annonssamarbeten. Våra kunder efterfrågar paketeringen print/digitalt och de förändringar vi gör skapar grymma möjligheter för dem. I samband med lanseringen av magasinet uppdateras även hemsidan Rodeo.net under inriktningarna mode, skönhet och musik, säger Rodeos produktchef Katharina Kuylenstierna i ett pressmeddelande.

Tidigare var Lisa Corneliusson chefredaktör på Rodeo. Hon kommer att vara kvar på tidningen i rollen som kreativ rådgivare.

Dante Thomsen

Ämnen i artikeln:

Stampen

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev