Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitalt

Roboträdsla sätter stopp för annonsköp på Facebook under pandemin: ”En jätterisk”

Publicerad: 8 september 2021, 10:30

Chatflights vd Alexis Barnekow tillsammans med företagets medgrundare Jonas El Said och Facebooks grundare Mark Zuckerberg.

Foto: Privat / Eyevine / IBL Bildbyrå

Facebooks AI trålar det sociala nätverket i jakt på reklam som försöker profitera på coronapandemin. Nu vittnar digitala marknadsförare om att annonseringen på Facebook blir lidande eftersom roboten kan blanda ihop dem med oseriösa aktörer. ”Facebooks robotar är trubbiga och oförlåtande”, säger Alexis Barnekow, vd på Chatflights.


Ämnen i artikeln:

FacebookAI

Digitala marknadsförare har svårt att navigera kring Facebooks regler för annonsering under coronapandemin. När sociala medier-jätten införde en policy om att företag inte ska kunna profitera på pandemin hamnade regelverket

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

FacebookAI

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News