Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag17.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Robin Leijonhufvud ny chef på Mindshare

Publicerad: 19 Februari 2015, 09:47
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:12

Mindshare vill vässa sitt erbjudande inom automatiserad handel.


Ny digitalchef på mediebyrån Mindshare är GroupM:s produkt- och teknikchef Robin Leijonhufvud.

– Robins erfarenhet och vår önskan om en tydlig positionering inom automatiserad handel gör att vi tillsammans är väldigt nyfikna på framtiden. Nu tar vi ytterligare ett steg på vår resa mot att bli Sveriges mest adaptiva mediebyrå, säger Kenneth Danielsson, vd på Mindshare, i ett pressmeddelande.

Robin Leijonhufvud har, enligt ett pressmeddelande, stor kunskap om programmatic buying. Hon har bland annat startat flera trading-deskar runtom i Europa. Tidigare har hon jobbat på Delta Projects, AOL och Advertising.com.

– Jag gillar Mindshares tanke på adaptive marketing och kan med min bakgrund tillföra en del på området. Det finns redan ett starkt digitalgäng på plats och tillsammans kommer vi bli grymma, säger Robin Leijonhufvud i ett pressmeddelande.

Andreas Gabrielsson

andreas.gabrielsson@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.