Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Digitalt presenteras av:

Ridderheims hittar par på Twitter

Publicerad: 14 Februari 2012, 05:42
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:26

Ridderheims Pasta sammanför twittrare på Alla hjärtans dag. "Jag gillar transparensen i kampanjen", säger Twitter-profilen Henrik Ladström, som är en av dem som ska på Twitterdejt i dag.


Ämnen i artikeln:

Cordovan

I dag kommer tjugo par träffas för första gången på #amoredejt.

Paren har sammanförts av Ridderheims och Cordovan, med syftet att lansera det nya pastakonceptet Pasta Amore.

Tanken är att deltagarna ska twittra om sin dejt och om maten.

En av dem som ska på blindträff är Henrik Ladström, hr-konsult med fokus på sociala medier och relationer på nätet och twitterprofil under namnet @ladstrom.

– Det är en schyst pr-grej. Jag gillar transparensen i kampanjen, alla kommer att få testa maten och kan sedan twittra vad som helst om den, säger Henrik Ladström, som ska på dejt med lärarstudenten Julia Lagerman, eller @OMGTheyKilledMe.

De som anmält sig får en matlåda med tre rätter hembudad som de sedan får laga till själva.

– Det är lite som man vill om man träffas irl eller över twitter under dejten, säger Henrik Ladström, som själv valt att träffa sin dejt i verkligheten.

De enskilda paren får varsin egen hashtag där de kan twittra om sin dejt.

Henrik Ladström har jobbat mycket med olika forum för att sammanföra människor med hjälp av forum och sociala medier.

– Jag tror det blivit mindre tabu att träffa nya människor över internet, säger han.

I höstas lanserade Henrik Ladström hashtaggen #partnerpool och de senaste veckorna har han hjälpt till att sprida #dejtaihop, startad av Anna-Carin Carnebro, där man föreslår två personer som borde dejta varandra.

– Det är som att bli presenterad av en gemensam kompis på krogen, säger Henrik Ladström om hashtaggen.

Rebecka Lindberg


Ämnen i artikeln:

Cordovan

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev