Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Digitalt

Retail laddar för ansiktsigenkänning – trots kundernas oro

Konsumenternas oro ökar för datadelning och AI-algoritmer, samtidigt som retailbranschen står redo att installera tekniken som skrämmer allra mest: ansiktsigenkänning. En balansakt mellan hårdare lagar, integritetsvänlig teknologi och ännu mer transparens väntar den som vill behålla kundernas förtroende – och data.

Publicerad: 22 November 2019, 08:47

Janne Naess

Reporter

janne.naess@dagensmedia.se

Under de senaste åren har AI omhuldats av marknadsföringsbranschen. På Huddle i Stockholm, DMEXCO i Köln och DMA i New Orleans, har orden flödat kring den positiva förändring som AI

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Vårt exklusiva magasin

Du har möjlighet att säga upp prenumerationen när du vill under de första 30 dagarna. Därefter övergår den till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5995 kr/år (ex. moms).

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

RetailAISvensk HandelAnsiktsigenkänning

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.