Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitalt

Retail laddar för ansiktsigenkänning – trots kundernas oro

Konsumenternas oro ökar för datadelning och AI-algoritmer, samtidigt som retailbranschen står redo att installera tekniken som skrämmer allra mest: ansiktsigenkänning.
En balansakt mellan hårdare lagar, integritetsvänlig teknologi och ännu mer transparens väntar den som vill behålla kundernas förtroende – och data.

Publicerad: 22 november 2019, 08:47

Janne Naess

Reporter

janne.naess@dagensmedia.se

Under de senaste åren har AI omhuldats av marknadsföringsbranschen. På Huddle i Stockholm, DMEXCO i Köln och DMA i New Orleans, har orden flödat kring den positiva förändring som AI

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

RetailAIAnsiktsigenkänningSvensk Handel

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.