Resebolaget som kastar ut byråerna

2009-01-15 09:35  

Travelpartner.se var en av de första internetaktörerna på resemarknaden i Sverige. Under 2008 slutade de helt med traditionell reklam. Sökannonsering, optimering och alla kontakter med affiliates sköter de numera själva. "Konsulterna gav inte de resultat vi vill ha", säger Magnus Lundin, vice vd och ansvarig för marknadsföringen på bolaget.

- Vi har inte ett enda offlinesamarbete just nu. Redan förra året styrde vi om hela budgeten till nätet. De pengar vi investerade i traditionella medier 2008 berodde på att vi satt fast i en rad avtal, säger Magnus Lundin.

Tillsammans med sin far Leif Lundin, som också var den som syntes i företagets första reklamkampanj, startade de Travelpartner 1997.


Travelpartner.se

























Ola Eriksson

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Åsikter & debatt