Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitalt

Remröd lämnar Stureplan - tar Minoutfit ut i Norden

Publicerad: 15 maj 2009, 04:03
Uppdaterad: 6 december 2015, 16:31

Christian Remröd hoppar av jobbet som vd på Stureplan.se för att istället satsa på en nordisk expansion för bloggportalen Minoutfit.se, som han driver tillsammans med Elin Kling.


Christian Remröd kom till Stureplan Media i augusti 2007 för att ta över försäljningsarbetet. Ett par månader senare blev han vd, då Johan Bonnier klev av sitt uppdrag.

Nu lämnar även Christian Remröd bygget.

- Det är dags att gå vidare. Vi har nästan tredubblat trafiken sedan jag kom till Stureplan, jag är nöjd med intäkterna och vi har etablerat Stureplan.se som en kanal hos medieköparna. Jag har haft stor framgång med mina övriga projekt och vill nu satsa på dem, säger han.

Nu ska Christian Remröd lägga allt krut på Minoutfit.se, som han startade tillsammans med Kanal 5:s modebloggare Elin Kling i höstas.

- Vi planerar nu att öppna i Danmark och i Norge. Vi ser på trafiken på vår sida att vi har ett stort intresse i de länderna och vill ge annonsörera en möjlighet att gå brett. Modebloggsfenomentet är inte lika stort i övriga Norden som i Sverige, men vi tror att det blir det, säger Christian Remröd.

Hur mycket omsätter sajten?

- I år hamnar vi på någonstans mellan 5 och 6 miljoner, vilket är bra med tanke på att det är första verksamhetsåret.

Minoutfit.se har 300.000 unika besökare i månaden, säger han, och flera företag har uppvaktat delägarna och velat diskutera partnerskap.

- Vi för ett antal diskussioner. Med rätt partner skulle det kunna vara intressant, men det har visat sig funka bra utan hittills, säger Christian Remröd.

Samtidigt lanserar Christian Remröd Cravings.se, som ska fungera både som en återförsäljare för affiliates, men också ge "ett system för modebloggarna att kapitalisera på sin trafik".

- Den släpps om två veckor. Vi kommer att ha ett antal ambassadörer i form av bloggprofiler som ska fronta den, säger Christian Remröd.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.