Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitalt

Relevant Traffic köps upp av sökföretag

Publicerad: 21 november 2012, 08:10
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:04

Den digitala fullservicebyrån Web Guide Partner köper upp sökföretaget Relevant Traffic.


Det tidigare Kinnevik-ägda sökföretaget Relevant Traffic köps upp av Web Guide Partner, en fullservicebyrå inom digital marknadsföring och varumärkesbyggande, med fokus på sökmarknadsföring och sökoptimering.

– Ja, det stämmer. Vi har köpts upp av Web Guide Partner. Det blir ett fantastiskt bra komplement till de tjänster som vi har i dag, säger Lotta Karlsson, vd på Relevant Traffic, till dagensmedia.se, och fortsätter:

– Vi har en väldigt liknande företagskultur och vi är båda starka spelare så det här blir bra både för våra kunder och företagen i sig.

Martin Carlesund är vd på Web Guide Partner:

– Relevant Traffic är ett bra bolag med många bra kunder. Sedan behöver vi komplettera med ytterligare kunskap inom sökmarknadsföring, något som Relevant Traffic är väldigt duktiga på. Genom det tror vi att vi kan bli en av de ledande företagen inom digital marknadsföring i Sverige, säger han till dagensmedia.se.

Enligt Martin Carlesund kommer en ny organisation vara klar under nästa vecka. Under måndagen flyttar också Relevant Traffic in i Web Guide Partners lokaler på Holländargatan i Stockholm.

– Egentligen tänker vi göra så få förändringar inom bolagen som möjligt, men det är klart att det blir en del synergier. Vi kommer ta vara på kompetensen. Vi tror ju på det vi håller på med och ska bygga mot framtiden, säger Martin Carlesund.

Inte heller Lotta Karlssson tror att uppköpet kommer att innebära någon större omorganisering på företagen.

– Vi vet ju inte i nuläget vad som kommer att ske, men Web Guide Partner är ju beroende av kompetent personal, och det är något som är en bristvara i branschen, säger hon.

Web Guide Partner ägs av Highlight Media Group och har kontor i Stockholm, New York, Manila och Malta.

Elin Hanspers

elin.hanspers@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.