Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag28.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Relatable rekryterar tre

Publicerad: 1 Oktober 2020, 09:45

Max Hoffman, Ryan McKinnia och Paul Grizzell ansluter till Relatable.

Influencerbyrån Relatable förstärker både på den kreativa sidan på säljet.


Ämnen i artikeln:

Influencer marketing

Relatable drog i gång sin verksamhet inom influencer marketing i januari 2016. Sedan dess har byrån öppnat kontor i London och New York. Nu förstärker byrån sitt team genom att rekrytera två personer till stockholmskontoret och ytterligare en till London.

Max Hoffman, tidigare på influencerbyråerna Tourn och Tailsweep, samt den brittiske art directorn Paul Grizzell börjar i Stockholm medan Ryan McKinnia, som varit med och byggt upp influencerbyråerna Goat och Influencer, anslutet till kontoret i London.

LÄS OCKSÅ: Influencerbolagen som ökar – och tappar mest

– Jag ser verkligen fram emot att tillsammans med det befintliga teamet, Max, Ryan och Paul fortsätta att utmana våra kunder med nya idéer och strategier för hur influencer marketing blir nyckeln i såväl varumärkesbyggande kommunikation och den eviga fajten med att vinna DTC-affären, säger Therese Nilson, Relatables nordiska General Manager.

Som Dagens Media tidigare har rapporterat så gick Relatable med vinst 2019. Omsättningen för 2019 landade på drygt 100 miljoner kronor, att jämföra med knappt 67 miljoner året innan. Vad gäller rörelseresultatet (ebit) landade det på över 12 miljoner. Samma siffra för 2018 är knappt 2,7 miljoner. Under 2019 utökade också flera av Relatables kunder, däribland Volvo, Chiquita, Klarna och Avast sina marknadsföringsinsatser. Samtidigt tecknade Relatable ett avtal med tidskriftsjätten Condé Nast om att bli exklusiv partner.

LÄS OCKSÅ: Så ska influencerbolagen öka tillväxten

Linnéa Kihlström

Redaktör och reporter

linnea.kihlstrom@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Influencer marketing

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.