Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag02.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Relatable passerar 100 miljoner

Publicerad: 3 Juni 2020, 10:58

Martin Garbarczyk, grundare av Relatable, säger att fokus under 2019 varit att optimera affären.

Relatable ökar intäkterna med närmare 50 procent mellan 2018 och 2019. Det visar bolagets färska bokslut.


Ämnen i artikeln:

Influencer marketing

Influencer marketing-byrån Relatable redovisar en omsättning på drygt 100 miljoner kronor för 2019. Det är en ökning med 50 procent jämfört med 2018.

Resultatet efter finansiella poster ökar från 2,6 miljoner kronor till 13 miljoner kronor.

Som Dagens Media tidigare har berättat inledde bolaget nyligen ett globalt partnerskap med magasinjätten Condé Nast.

Under 2019 öppnades även ett kontor i New York, och dessutom utökade kunder som Volvo, Chiquita, Klarna och Avast sina marknadsföringsinsatser. Relatable växte också med två nya affärsområden under året – Tastemakers och Amplify.

– Hela vårt globala team är oerhört stolta över vårt 2019, vi hade en tillväxt på 50 procent under ett år där fokuset var att optimera vår affär, starta två nya affärsområden och även öppna upp ett till kontor i USA. Vi breddar vår affär och ser att vi får mycket större förtroenden från våra kunder och går mycket mer in i det kreativa och strategiska arbetet idag. En fantastiskt teaminsats från väldigt många talangfulla människor, säger Relatables grundare Martin Garbarczyk i en kommentar.

Madeleine Nilsson

Reporter

madeleine.nilsson@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Influencer marketing

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.