Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Digitalt presenteras av:

Rekordmånga har sett Nikes VM-reklam

Nike slog sitt eget rekord med reklamfilmen ”Write the future”.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se


Publicerad: 28 Maj 2010, 13:16
Uppdaterad: 06 December 2015, 15:48

Ämnen i artikeln:

YoutubeNikeFotbolls-VM

Den tre minuter långa reklamfilmen, med fotbollsstjärnor som Wayne Rooney, Didier Drogba och Christiano Ronaldo, visades 7,8 miljoner gånger under kampanjens första vecka. 

Därmed slår Nike sitt eget rekord på 6,3 miljoner visningar första veckan. Det innehades av reklamfilmen med Tiger Woods och hans far Earl, efter golfstjärnans otrohetsskandal.

Det skriver Ad Age som hänvisar till Visible Measures mätningar.

<object width="560" height="340"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/idLG6jh23yE&hl=sv_SE&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/idLG6jh23yE&hl=sv_SE&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="560" height="340"></embed></object>

 

Ämnen i artikeln:

YoutubeNikeFotbolls-VM

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.