Få hela storyn
Starta din prenumeration
Digitalt
Publicerad: 7 juli 2016, 09:46
Uppdaterad: 7 juli 2016, 10:06
ALMEDALEN 2016. Kristdemokraterna och partiledaren Ebba Busch Thor fick rekordlågt engagemang i sociala medier under partiets dag i Almedalen.
Igår var det dags för Ebba Busch Thor och Kristdemokraterna i Almedalen i Visby. Det gjordes enbart 1273 inlägg i sociala medier vilket är 40 % mindre än förra året, enligt Meltwaters undersökning.
Göran Hägglund genererade 2013 dubbelt så mycket inlägg i sociala medier.
2013: 2720
2014: ingen data
2015: 2024
2016: 1273
Det som diskuteras i sociala medier är att Ebba Busch talar om värderingar och att Sverige har en väderingskris.
– Inget sticker direkt ut i sociala medier. Talet är varken hyllat eller sågat i sociala medier, säger Sophie Hedestad, marknadschef på Meltwater, i ett pressmeddelande.
Kristdemokraternas officiella Twitterkonto: KDriks var det mest aktiva kontot på Twitter.