Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag24.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Reklammarknaden fortsatt stark

Publicerad: 3 Maj 2011, 10:15
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:12

Reklammarknaden ökade med 9 procent under första kvartalet, enligt IRM, och börjar nu närma sig nivåerna från innan finanskrisen.


Ämnen i artikeln:

IRM

– När den svenska ”Tiger-ekonomin” fortsätter att ryta hugger den hungriga reklammarknaden som en kobra, säger IRM:s vd Magnus Anshelm i ett pressmeddelande när han ska beskriva läget i branschen

Den starka utvecklingen under 2010 fortsätter också under första kvartalet i år då investeringarna ökar med 9 procent, jämfört med samma period förra året. De totala investeringarna i medieutrymme under kvartalet uppgick till 7 447 miljoner kronor, jämfört med 6 850 miljoner första kvartalet 2010.

Trycket i tv slår nya rekord, vilket avspeglar sig på investeringarna som ökar med 24 procent.

Även sökordsmarknadsföring och webb-tv-reklam tillhör storökarna. Gratistidningar, bio- och radioreklamen uppvisar tvåsiffriga tillväxttal men mest av alla medier ökar dock mobilmarknadsföringen.

Henrik Widell

Ämnen i artikeln:

IRM

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.