Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag06.04.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Reklamarna hänger mest på Facebook

Publicerad: 27 Juni 2011, 03:13
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:06

Trodde du att reklamare tillbringar överlägset mest tid på Facebook? Helt rätt, visar en bearbetning av Orvesto Näringsliv.


Ämnen i artikeln:

LinkedinFacebook

Det är TNS Sifo som har borrat djupt in i sin medie- och målgruppsundersökning Orvesto näringsliv 2011, för att se hur olika yrkesgrupper använder sociala medier.

Resultatet blottlägger stora skillnader i användandet av Facebook och Linkedin i olika branscher.

IT-branschen är överlägset mest aktiva på Linkedin, med en överrepresentation på hela 400 procent

Medie- och reklambranschen är mest aktiva på Facebook, med en överrepresentation på 59 procent. Minst aktiva på Facebook är fastighetsbranschen.

Undersökningsresultatet visar också att aktiva Linkedin-besökare är överrepresenterade bland beslutsfattare inom till exempel inköps- och investeringsfrågor.

Totalt sett har Linkedin-användarna en överrepresentation på 38 procent gällande de som fattar inköpsbesluten.

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

LinkedinFacebook

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.