Digitalt
Redaktionschefen får fullt digitalt ansvar på SDS
Publicerad: 23 augusti 2010, 12:35
Uppdaterad: 6 december 2015, 15:42
Camilla Jonsson flyttar ut från Sydsvenskans redaktion och blir chef för SDS-koncernens alla digitala medier.
Ämnen i artikeln:
SydsvenskanHW
Henrik Widell
I Camilla Jonssons arbetsbeskrivning ingår att samordna och renodla alla SDS digitala kanaler och hitta nya intäkter till koncernen.
Den tidigare chefen för digitala medier, Anders Olofsson, ska fortsätta arbetet med att driva och koordinera utvecklingsinsatser tekniskt, kommersiellt och redaktionellt som chef för digital utveckling.
Camilla Jonsson, som också tar plats i koncernledningen, säger:
– Det är ett spännande och utmanande jobb. För min del är det första gången jag får ett heltäckande kommersiellt ansvar så jag är väldigt laddad för det här.
Så hur ska du hitta de nya intäkterna?
– Det återstår att se, vi tittat på en mängd olika varianter. Klart är att bara annonsaffären inte kommer att räcka till framöver.