Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag27.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Reco satsar på e-handel

Publicerad: 5 Maj 2015, 07:48
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:02

Bonniers rekommendationssajt Reco ska bli e-handlarnas favorittjänst.


Ämnen i artikeln:

Bonnier

Den nya e-handelsprodukten lanseras i dag och i samband med det tar även e-handelsexperten Anton Johansson, grundare av e-handelsbolaget Headler, som säljer hörlurar,plats i bolagets styrelse.

– Med Anton får vi in mer digital kompetens och ett tydligt e-handelsfokus i styrelsen. Han driver "Ehandelspodden" och har en egen e-handelssajt, säger Tobias Basilius, vd och grundare av Reco, till Dagens Media.

Reco startades för åtta år sedan och ägs sedan förra året av Bonnier.

Hittills har kunderna främst varit företag i tjänstesektorn, till exempel mäklare, byggföretag och tandläkare. Den senaste tiden har dock allt fler e-handelsföretag själva sökt sig till bolaget och blivit kunder.

– Nu är vi redo att lansera ett erbjudande specifikt till e-handlare för att hjälpa dem att få in rekommendationer om sina kunder. Kundrekommendationer är enormt drivande för ett företags affär i dag, inte minst för e-handlare, säger Tobias Basilius.

I praktiken innebär tjänsten att Reco frågar alla som har handlat på sajten om deras upplevelse, i ett frågeformulär som skickas ut en dryg vecka efter köpet.

– Priset och returmöjligheterna är viktiga faktorer, och allt fler företag jobbar numera med kundnöjdhet för att differentiera sig mot konkurrenterna. Att kunden känner sig trygg med sajten är den viktigaste faktorn för konverteringsgraden, säger Tobias Basilius.

 

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Bonnier

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.