Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitalt

Readlys vd: ”2021 ett år med fortsatt digitalisering”

Publicerad: 23 december 2020, 10:15

De digitala prenumerationerna inom olika medieformer kommer att öka nästa år, spår Maria Hedengren, vd på Readly.

Under 2020 har konsumenten tagit stora digitala kliv och skapat sig nya vanor. Nästa år kommer att fortsätta på samma sätt, tror Maria Hedengren, vd på Readly.


Ämnen i artikeln:

ReadlyNyårsfrågan

Vad tycker du har varit årets största lärdom?

– Att vara tacksam och i allt mörka i nyhetsflödet ändå se hur människor och bolag kommer samman för att stötta varandra. I år har mycket ställts på sin spets och då gäller det att kavla upp, hitta nya sätt att anpassa sig till situationen och komma samma som ett lag. När det verkligen gäller är då många visar sina allra bästa sidor, med innovation, laganda och självuppoffring. I allt det tuffa så blir jag glad och varm av det.

Vad tycker du har varit årets tuffaste utmaning?

– Att inte kunna ses fysiskt. Vi har tagit Readly till börsen där slutfasen genomfördes nästan helt genom digitala möten och distansarbete. Inte bara IPO-arbetet utan bolaget som helhet och våra medarbetare blir naturligtvis väldigt påverkade av det, även om vi tacksamt nog har en verksamhet som fungerar rätt väl på distans och efterfrågan på vår produkt varit fortsatt god. Det är många branscher och bolag som inte haft det lika lätt, inte minst förlagsbranschen. Då känns det bra att kunna erbjuda flera förlag möjligheten till digital distribution, räckvidd och datainsikter när den fysiska försäljningen av nyheter och magasin blir ansträngd.   

Med ett 2020 präglat av coronapandemin, vad tror du kommer definiera år 2021?

– Utan tvekan ett år med fortsatt digitalisering. Konsumenten har tagit ett jättekliv och skapat sig helt nya vanor att få sina behov tillgodosedda genom skärmen. De digitala prenumerationerna inom olika medieformer kommer att öka – tidningar och magasin är ett givet exempel. 

 

Redaktionen Dagens Media

Ämnen i artikeln:

ReadlyNyårsfrågan

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News