Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Digitalt presenteras av:

Readly tar in King Street Media

Säljbolaget King Street Media ska sköta försäljningen av Readlys annonsprodukt Readly Ads.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine.nilsson@dagensmedia.se


Publicerad: 13 Mars 2019, 09:27

Ämnen i artikeln:

Readly

”Digital first är ett av våra tydligaste ledord”, säger Readlys globale försäljningschef Patrik Brännfors.

Foto: Readly

Via Readly Ads får annonsörer möjlighet att via AI placera, utvärdera och optimera printannonser digitalt, baserat på önskad målgrupp och prestation. 

Nu står det klart att King Street Media ska sköta försäljningen i Sverige.

De stora svenska förlagen, som Bonnier, Aller Media, Egmont, IDG, men även Expressen och Aftonbladet, har avtalat om att upplåta annonsutrymme till Readly Ads. Hittills har annonsörer som BMW, X Travel, Lundhags, Air France och Carlsberg valt att använda Readly Ads.

– Digital first är ett av våra tydligaste ledord och vi på Readly vill skapa en framtida annonsmarknad som är både relevant för kunden och lönsam för annonsörerna. Genom att ge annonsköparna ett tydligt uppföljningsverktyg har de alla möjligheter att skapa budskap som på riktigt är relevanta för målgruppen. Vi har haft en stor efterfrågan för Readly Ads sen vi lanserade det förra året och att få lägga över delar av försäljningen på King Street Media, som både har en god förståelse för framtidens annonsmarknad och ett gott renommé inom branschen, känns tryggt, säger Patrik Brännfors, global försäljningschef på Readly, i ett pressmeddelande.

Ämnen i artikeln:

Readly

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.