Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitalt

Readly rustar för internationell satsning

Publicerad: 13 januari 2014, 08:14
Uppdaterad: 6 december 2015, 12:51

Readly vill växa utanför Sverige och värvar från Bonnier International Magazines.


Ämnen i artikeln:

Readly

Readly - som fungerar som tidskrifternas motsvarighet till Spotify - rekryterar Joakim Bergman till en ny tjänst som försäljningschef för Europa och Asien. Han har mer än tio års erfarenhet från Bonnierkoncernen, närmast som Licensing Manager för Asien och Mellanöstern vid Bonnier International Magazines.

Under hösten lämnade han Asien för en ledig period i Sverige, och kom då i kontakt med Readly.

– Jag kände att jag gillade vad jag såg. Då växte det fram ett stort intresse hos mig, och hos Readly också uppenbarligen, säger Joakim Bergman till Dagens Media.

Tidigare har han även varit vd för dotterbolaget Producenterna, som marknadschef för Veckans Affärer och som marknadschef för radiokanalen Mix Megapol.

Readly lanserades i Sverige i början av 2013 och har knutit till sig flera tidningstitlar under året, parallellt har bolaget satsat på en expansion i USA och Storbritannien.

– Joakim har en gedigen erfarenhet av den internationella mediemarknaden och han kommer att vara ett värdefullt tillskott när vi nu fortsätter att växa internationellt, säger Readly Internationals vd Per Hellberg, i ett pressmeddelande.

Förutom Joakim Bergman har bolaget även rekryterat Ranj Begley, hon har lång erfarenhet från den brittiska förlagsbranschen och värvas för satsningen på Storbritannien.

Simon Andrén

simon.andren@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Readly

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev