Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitalt

Readly lanseras i glammiga magasinslandet

Publicerad: 29 maj 2019, 07:57

Tre av Italiens största förlag hoppar på Readlytåget.

Readly tar steget in på den sjunde största magasinsmarknaden i världen. Magasinstjänsten erbjuder, från och med onsdag, 70 nya titlar i samarbete med italiens ledande tidningsförlag.


Ämnen i artikeln:

Readly

Under onsdagen tar den digitala magasintjänsten, Readly,  steget in på den italienska marknaden. 

Några av de största italienska förlagen, så som Mondadori, Hearst Italia och Sprea Editori, är med från start och inkluderar titlar på plattformen globalt. 

Det innebär att över 70 italienska titlar, med varumärken som modemagasinet Grazia eller skvallerblaskan Gente, finns med i utbudet. 

Maria Hedengren, ny vd på Readly sedan april, tror att Readlys erbjudande kan tilltala italienarna: 

– Italien är den sjunde största marknaden i världen för magasin och hela 69 procent av italienarna använder endast mobilen för att surfa. Under de senaste åren har den digitala konsumtionen av magasin och tidningar ökat kraftigt och vi tror att Readlys ”all-you-can-eat” erbjudande med lokala och internationella titlar kommer att tilltala marknaden väl, säger hon i en kommentar. 

Philip Wallin

Reporter

philip.wallin@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Readly

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.