Readly lanserar originalinnehåll i Sverige

2018-09-25 09:19  
Readly Exclusive.

Den nya satsningen Readly Exclusive ska ge läsare tillgång till innehåll som distribueras exklusivt via Readly.

Nu lanserar Readly, den globala prenumerationstjänsten för digitala magasin, en ny satsning på originalinnehåll kallad Readly Exclusive, i Sverige.

Det innebär att läsare får tillgång till innehåll som distribueras exklusivt via Readly. Det första svenska innehållet lanseras i samarbete med magasinen Auto motor & sport special, IDG-magasinet M3 och Racestripe.

Readly Exclusive beta-lanserades tidigare i år på den tyska marknaden. Först ut var en digital specialutgåva av magasinet Computer Bild från Tysklands största förlag Axel Springer. Enligt Readlys egna siffror är den digitala specialutgåvan av Computer Bild ett av de mest lästa numren av magasinet i Readly någonsin.

– Readly är idag bäst på att distribuera digitala magasin i Europa och i vår strävan att bli förlagens bästa partner letar vi efter nya sätt att utveckla affären. Readly Exclusive är ett spännande alternativ som adderar värde till våra läsare, samtidigt som det ger förlagen en möjlighet att distribuera och testa unikt innehåll, bygga sitt varumärke, få insikter om läsbeteende samtidigt som de ökar intäkterna, säger Daniel Hamrin, Innehållsansvarig på Readly i Sverige, i ett pressmeddelande.

Amanda Törner

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

Åsikter & debatt