Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Logga in


Digitalt presenteras av:

Readly lanserar originalinnehåll i Sverige

Publicerad: 25 September 2018, 07:19
Uppdaterad: 25 September 2018, 07:19

Readly Exclusive.

Den nya satsningen Readly Exclusive ska ge läsare tillgång till innehåll som distribueras exklusivt via Readly.


Ämnen i artikeln:

Readly

Nu lanserar Readly, den globala prenumerationstjänsten för digitala magasin, en ny satsning på originalinnehåll kallad Readly Exclusive, i Sverige.

Det innebär att läsare får tillgång till innehåll som distribueras exklusivt via Readly. Det första svenska innehållet lanseras i samarbete med magasinen Auto motor & sport special, IDG-magasinet M3 och Racestripe.

Readly Exclusive beta-lanserades tidigare i år på den tyska marknaden. Först ut var en digital specialutgåva av magasinet Computer Bild från Tysklands största förlag Axel Springer. Enligt Readlys egna siffror är den digitala specialutgåvan av Computer Bild ett av de mest lästa numren av magasinet i Readly någonsin .

– Readly är idag bäst på att distribuera digitala magasin i Europa och i vår strävan att bli förlagens bästa partner letar vi efter nya sätt att utveckla affären. Readly Exclusive är ett spännande alternativ som adderar värde till våra läsare, samtidigt som det ger förlagen en möjlighet att distribuera och testa unikt innehåll, bygga sitt varumärke, få insikter om läsbeteende samtidigt som de ökar intäkterna, säger Daniel Hamrin, Innehållsansvarig på Readly i Sverige, i ett pressmeddelande.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Readly

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.