Digitalt
Readly gör poddsatsning
Publicerad: 16 juni 2022, 08:43
Inledningsvis kommer poddspelaren att finnas tillgänglig på IOS-enheter. Foto: Readly
Readly-anslutna förlag som har poddar kan nu släppa dem i Readlys app.
Ämnen i artikeln:
ReadlyDen digitala magasintjänsten Readly öppnar nu för att låta förlag som har poddar kopplade till sina respektive titlar att erbjuda dem via Readlys app för IOS-användare.
Inledningsvis görs satsningen tillsammans med tre brittiska förlag vilka släpper totalt 25 poddar inom exempelvis mat, politik, motor och true crime i magasinsappen. Bland de poddar som görs tillgängliga finns ”Today in Focus” från Guardian News & Media, ”The TopGear Magazine Podcast” från Immediate Media och ”The MoneyWeek Podcast” från Future Publishing Limited.
Satsningen görs, enligt ett pressmeddelande, för att möta den ökade efterfrågan på poddinnehåll samt med ambitionen att öka Readlys tillväxt. Ett stort fokus kommer att ligga på att samla information kring hur användarna använder poddspelaren och hur lyssnandet ser ut.
– Som en del av vår ökade innovationstakt itererar vi funktioner baserade på användarfeedback och förståelse för våra kunder. Datan vägleder oss och lär oss om hur olika innehållsformat kan göra Readly ännu mer mobilanpassad, attraktiv och skapa större värde för förlagen, säger Mats Brandt, vd på Readly, i en kommentar.