Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitalt

Readly drar igång i Frankrike

Publicerad: 22 november 2022, 08:51

Kampanjen ska öka varumärkeskännedomen för Readly i Frankrike.

Foto: Iaremenko Sergii/Readly

Efter uppköpet av franska Toutabo – Readly släpper varumärkeskampanj på den franska marknaden.

Ämnen i artikeln:

ReadlyToppnyheter eftermiddag

Hanna Frick

hanna.frick@dagensmedia.se


Under det tredje kvartalet i år slutförde Readly sitt köp av franska Toutabo som äger den digitala prenumerationstjänsten Epresse. Sedan dess har Readly arbetat med att integrera de båda bolagen. 

Under tisdagen släpper Readly sitt digitala erbjudande mot den franska marknaden och går ut med en tre månader lång lanseringskampanj för att bygga varumärkeskännedom. 

Kampanjen går under namnet ”Readly for the reader” och bygger på insikter om franska läsvanor. 

Libération, GQ, Cosmopolitan, Maxi Cuisine, Public och L’Express är exempel på titlar som ingår i Readlys franska erbjudande. 

LÄS ÄVEN: Readly ökar intäkterna och antalet prenumeranter

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev