lördag23 september

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitalt

Radiosiffror, Eniro-upphandling och missnöjd kommunchef

Publicerad: 14 april 2012, 06:14

Har du inte hängt med i nyhetsflödet? Dagensmedia.se listar några av de medie- och reklamnyheter du borde ha läst den gångna veckan.

Ämnen i artikeln:

DDB StockholmMTGSBS

Eniro bygger en nordisk marknadsavdelning med norska Unni Strömstad som nordisk marknadsdirektör och Annica Elmehagen-Lundquist som kommunikationsdirektör. Samtidigt ses samarbetet med DDB Stockholm över och Eniro inleder jakten på en genemsam byrå för hela Norden, kunde dagensmedia.se avslöja i veckan.

Årets andra radiomätning från TNS Sifo visar att radiolyssnandet står still, efter att ha minskat i flera år. Webbradiolyssnandet tog fart ordentligt under årets första månader, och fördelas lika mellan Sveriges Radio och de kommersiella radiohusen.

I veckan var det premiär på Karlstads-dokusåpan "Wermland Forever", delvis finansierad av Karlstad kommun. Kommunens kultur- och fritidsdirektör, Mats Ahrén, är dock måttligt imponerad efter premiären.

– Jag är 55 år och tillhör väl inte direkt målgruppen men jag kan tycka att det var lite segt. Jag hade önskat att man fick lära känna personerna i serien lite bättre, säger han.

Nylanserade Om Magazine släckte ner sin sajt efter kritik om att den liknade konkurrenten Rodeo.net.

– Det ligger inte i vårt förlags strategi att härma konkurrenterna, säger förlagschefen Jacop Merlini.

Mest läst denna vecka:

Karlstad kommun sågar såpan

Tvingas bort från Expressen

Missnöjet kokar på Dagens Nyheter

Mest kommenterat denna vecka:

Saab säljs med ”döds”-reklam

Karlstad kommun sågar såpan

Från rolighetsteorin till relativitetsteorin

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev