Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Digitalt presenteras av:

Radiohjälpen lanserar digital insamlingsbössa

Alla som har en smartphone ska kunna starta egna insamlingar. Tjänsten lanseras lagom till Musikhjälpen i P3.

Sofia Hvenström


Publicerad: 07 December 2012, 07:33
Uppdaterad: 06 December 2015, 14:02

Ämnen i artikeln:

DobermanMusikhjälpen

Den digitala insamlingsbössan är gjord som en mobilsajt för att fungera i så många telefoner som möjligt. Insamlaren skickar ett sms till den som vill vara med och givaren bekräftar genom att svara. På så sätt skänks 50, 100 eller 200 kronor till Radiohjälpen.

- Det känns fantastiskt att kunna lansera den här tjänsten lagom till Musikhjälpen som vi vet attraherar den unga generationen, säger Per Byman, generalsekreterare för Radiohjälpen, i ett pressmeddelande. Att unga människor och en mobiltelefon hör ihop det vet vi och nu finns ett insamlingsalternativ till de som inte har kontanter på sig.

I samband med Musikhjälpen i P3 kommer också de som har den digitala insamlingsbössan levereras exklusivt innehåll.

- Detta är den enda platsen där publiken kommer att få direktrapportering inifrån glasburen från programledarna, berättar Cajsa Lindberg, projektledare för innehållet i Musikhjälpen 2012.

Den digitala insamlingsbössan är utvecklad av digitala designbyrån Doberman och mobillösningsföretaget Unwire.

Ämnen i artikeln:

DobermanMusikhjälpen

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.