Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

onsdag21.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Radarpar från Moore gör livsstilssajt för trendigare män

Publicerad: 30 augusti 2013, 12:28
Uppdaterad: 6 december 2015, 13:36

På Moore kämpade Petter Axell och Mohammed Jihad med att tvätta bort sajtens stämpel som utvikningsmagasin. Med livsstilssajten Baws får de chansen att starta på nytt.


Ordet "baws" betyder chef på amerikansk slang och har även fått ge namn åt Mohammed Jihads och Petter Axells nya livssilssajt för män.

Axell och Jihad har ett förflutet som chefredaktör respektive vd på Moore vars transformation från utvikningsmagasin till livsstilssajt var deras förtjänst.

Beslutet att lämna Moore fattade de eftersom det rådde delade meningar om vad sajten skulle innehålla.

– Vi ville göra det på våra villkor. På Baws har vi tagit vara på det bästa och städat bort allt onödigt. Sen var det skönt att starta på nytt utan gamla synder. Moore slåss fortfarande mot sitt förflutna som utvikningsmagasin, säger Petter Axell till Dagens Media.

Vad skiljer er från Moore?

– Baws är mycket trendigare och känns mera 2013. Vi har tagit in en del nya kategorier, som exempelvis hiphop som är en av världens största musikstilar som engagerar ett otroligt många. Vi har även ersatt modekategorin med kläder och stil. Vad gäller journalistiken har vi valt att skriva lite seriösare.

Helen Preutz

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.