Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag23.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

R/GA ska göra om Ellos digitala plattform

Publicerad: 7 November 2014, 06:55
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:23

Ellos Group väljer R/GA till sin digitala byrå efter en pitch.


Dagens Media har tidigare berättat att den traditionella Ellos-katalogen försvinner till förmån för ett tunnare inspirationsmagasin, som Klintberg Niléhn ska göra.

Nu väljer Ellos en ny digital byrå. Uppdraget innebär inledningsvis att R/GA ska redesigna och utveckla Ellos och Jotex digitala plattform, som enligt bolaget är en central del i Ellos affär.

– Det känns fantastiskt bra att vinna en kund som Ellos. En kund som är modig och förändringsbenägen. Det är där vi är som bäst och där vi kan göra  skillnad på riktigt, säger Kay Höök, growth officer på R/GA Stockholm till Dagens Media.

Uppdraget är globalt.

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.