torsdag8 juni

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitalt

Pubmatic lanserar den nya tekniklösningen Activate

Publicerad: 11 maj 2023, 12:15

Rajeev Goel säger att Activate är en naturlig förlängning av den framgångsrika Supply Path Optimization-strategin.

Foto: Pressbild

Activate ska ge köpare mer kontroll över sina investeringar i omnichannel-video.

Ämnen i artikeln:

PubmaticMedieinvesteringar

Stina Eriksson

stina.eriksson@dagensmedia.se


Lanseringen beskrivs som en banbrytande lösning för SPO, Supply Path Optimization, som gör det möjligt för köpare att genomföra direktköp utan budprocess på Pubmatics programmatic-plattform, och på så sätt få tillgång till premium-inventory för CTV och video i stor skala.

– Såväl köpare som säljare inom digitala medier är på jakt efter en effektiv leveranskedja som är transparent och hållbar och låser upp den fulla potentialen i programmatic, säger Rajeev Goel, medgrundare och vd för Pubmatic i ett pressmeddelande.

Activate utgör ett enskilt tekniklager som direkt knyter samman köpare och säljare. Då lösningen består av ett lager av teknik, och inte flera olika tjänster i ett lapptäcke, innebär det minskad komplexitet uppger Pubmatic. Vilket i sin tur ska leda till snabbare och smidigare transaktioner med lägre kostnader.

– Activate är en naturlig förlängning av den framgångsrika Supply Path Optimization-strategin som vi tog fram för mer än fyra år sedan. Genom att sömlöst knyta samman medieköpare med innehållsägare via ett enskilt tekniklager har vi kapat antalet steg man behöver gå igenom, minskat risken för felkällor och oönskad spridning av känslig data samtidigt som processen blivit mer transparent över den programmatiska marknadsplatsen, säger Rajeev Goel i pressmeddelandet.

Resultatet ska bli förbättrad ROI för köpare och större intäkter för publicister.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev