Digitalt
Pubmatic i samarbete med Seenthis
Publicerad: 19 maj 2023, 12:50
Pubmatic tar in en mer hållbar annonsteknologi.
Foto: Janne Næss
Adtech-bolaget Pubmatic inleder ett samarbete med Seenthis, vars annonsteknologi gör det möjligt att reducera koldioxidutsläppen för digitala kampanjer.
Enkelt uttryck fungerar Seenthis teknologi så att annonserna streamas istället för att laddas ner. Det gör det möjligt att dra ner på dataöverföringen, vilket i sin tur leder lägre energiförbrukning och därmed minskade utsläpp.
Nu inleder alltså Pubmatic ett samarbete med Seenthis och ska använda teknologin på sitt premiumvideoinnehåll.
– Seenthis teknologi är väldigt effektiv och levererar en videoupplevelse som är lätt och snabb. I kombination med Pubmatics expertis inom optimering kan byråer och annonsörer nu identifiera de mest effektiva kanalerna ur en kommersiell synvinkel, samtidigt som koldioxidutsläppen minimeras. Med mer hållbara lösningar är byråer och annonsörer bättre utrustade för att möta efterfrågan på mer hållbara reklamkampanjer, säger Emma Newman, CRO EMEA på Pubmatic, i ett pressmeddelande.