Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Digitalt

Publicister planerar att öka inom programmatic

Publicerad: 3 Januari 2019, 08:10

Foto: Wikimedia commons

Enligt en undersökning genomförd av Digiday planerar publicister att öka sina investeringar inom programmatic.


Ämnen i artikeln:

Programmatic

Då den programmatiska annonshandeln växer anstänger sig publicister för att göra sina programmatic-erbjudanden så attraktiva som möjligt, för att försäkra sig om att de får maximalt med utdelning på sina inventorys. 

LÄS MER: "Efterfrågar programmatisk licensmodell" 

Det visar bland annat en ny undersökning som Digiday genomförde under november. 

Enligt undersökningen planerar över hälften – 54 procent – av de deltagande publicisterna att öka sina investeringar i programmatisk teknologi under 2019. 

42 procent uppger att deras investeringar kommer att förbli oförändrade medan endast tre procent uppger att de kommer minska investeringarna på området. 

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Programmatic

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.