Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Publicis köper Razorfish

Publicerad: 10 Augusti 2009, 06:25
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:17

Publicis slog WPP och Dentsu i kampen om den tidigare Spray-partnern.


Publicis vill med köpet förstärka sina positioner inom digitala medier, skriver New York Times. Köpeskillingen uppgår till 520 miljoner dollar, drygt 3,8 miljarder kronor.

Dessutom ingår Publicis och säljaren Microsoft ett femårsavtal om att Publicis ska köpa billiga annonser av Microsoft mot att de åtar sig att köpa en viss volym. En del av affären betalas med aktier, och Microsoft kommer efter affären att äga 3 procent i Publicis.

Även WPP och japanska Dentsu budade på Razorfish, enligt New York Times.

Razorfish grundades 1995 och var tidigare en del av Spray.  Microsoft köpte Razorfish år 2007 men byrån har varit ute till försäljning ett par månader.

 

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.