Digitalt
Projekten som kan vinna Guldmobilen
Publicerad: 29 oktober 2014, 12:14
Uppdaterad: 6 december 2015, 12:24
De är nominerade i kategorin "Årets Marknadsföring".
För fjortonde året i rad anordnar Mobilbusiness och Mobil Mobilgalan. Den 6 november utses vinnarna på galan på Berns Salonger i Stockholm
I kategorin "Årets Marknadsföring" nomineras ett utvecklarföretag som under året har utmärkt sig med ett eller fler framgångsrika mobila projekt.
Ett av de nominerade projekten är appen Road Blocks, som är utvecklad av produktionsbyrån Sticky Beat.
Appen som lanserades i somras, var startskottet för OKQ8:s mobila närvaro, och är ett samarbete med bolagets partner Coca-Cola.
– Det är första gången vi har tagit fram en app för att ge mervärde till våra kunder. Med appen, som fungerar som ett spel, kan vi belöna både våra befintliga kunder och nya kunder längst vägarna med såväl bra erbjudanden som underhållning, sa Lena Liljeqvist, kategorichef hos OKQ8, i samband med släppet.
Sticky Beat ligger även bakom nominerade Helix-appen för Liseberg, tillsammans med Shout reklambyrå.
Här är alla fem nominerade projekten som har chans på Guldmobilen nästa vecka:
Doro – Podcasten "Vem vill vara junior"
Kampanj som fick seniorer att upptäcka podcast-formatet.
Espresso House – Espresso House-appen
App med kunderbjudanden och betalningsfunktion.
Liseberg – Helix-appen
Synkroniserad köunderhållning i form av åtta korta mobilspel – och chansen att få gå före i kön.
McDonald’s/DDB – Fruit Match
Kampanj baserad på ett interaktivt spel där användaren via Mcdonalds mobila app kan vinna en smoothie genom att spela mot Mcdonalds tv-reklam.
OKQ8 & Coca-Cola – Road Blocks
Mobilspel där ju mer man spelar desto fler erbjudanden får man. Dessa kan därefter lösas in på valfri OKQ8-station.
I katergorin "Årets Innovativa Medietjänst" har Acast, Readly, Rushcast, Sumline och Videofyme chans att vinna. Här är alla nominerade.