Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag27.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Procordia lanserar webbforum

Publicerad: 8 November 2010, 11:13
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:32

Procordia vill lyssna på konsumenterna genom sitt nya sociala webbforum.


Ämnen i artikeln:

Procordia

Webbforumet Prat om mat ska bidra till debatten kring mat, samt tillfredställa det ökade kunskapsbehovet hos konsumenten.

– Det finns ett enormt intresse för mat i dag, och det pågår en ständig debatt kring olika frågor, som exempelvis tillsatser, säger Cecilia Sjöholm, informationschef på Procordia.

Forumet riktar sig till alla intresserade av mat och dryck. Förutom tips och råd kan användarna även få information om bland annat hur Procordia tillbereder maten, samt hur livsmedelsföretaget står i olika frågor.

– Den vanliga personen ska ha någonstans att vända sig till. Vi vill inte vara den anonyma livsmedelsjätten. Ett av våra kärnämnen är närhet, och det här är ett sätt att skapa en större närhet till konsumenterna, säger Cecilia Sjöholm.

Dessutom kan de komma i kontakt med, och ställa frågor till, livsmedelsföretagets medarbetare.

– Det är viktigt för oss att kunna lyssna på våra konsumenter, och göra dem till en del i vårt utvecklingsarbete, säger Cecilia Sjöholm.

För tillfället står forumet tomt och i dagsläget finns det inga planer på att marknadsföra det på ett bredare sätt.

– Vi börjar just nu med att testa det, så vi kan känna oss bekväma. Vi har ingen erfarenhet av det här sedan tidigare, så vi provar oss fram och kollar av hur det går.

– Men vi utesluter inte det.

Procordia äger varumärken som Felix, Ekströms, Bob och Grandiosa. Förra året omsatte livsmedelsföretaget 3,3 miljarder kronor.

Ardalan Samimi

Ämnen i artikeln:

Procordia

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.