Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag21.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Proactiv störst i webb-tv

Publicerad: 18 September 2015, 05:11
Uppdaterad: 6 December 2015, 11:51

Hudvårdsvarumärket Proactiv var den största annonsören i webb-tv under förra veckan.


Ämnen i artikeln:

MTGDiscovery NetworksTV4MMS

MMS mäter sedan förra året all reklam i webb-tv hos TV4, MTG och Discovery Networks.

I förra veckan var det alltså Proactiv som var den största annonsören med drygt 4 miljoner exponeringar (impressions).

Därefter följer Procter & Gamble med 2,9 miljoner exponeringar och L’Oréal på 2 miljoner exponeringar.

TV4 hade i förra veckan 44 procent av de totala exponeringarna och ligger därmed i topp.

MTG nådde en andel på 42 procent och Discovery Networks hade 14 procent av exponeringarna.

Totalt hade tv-husen 41,7 miljoner exponeringar under förra veckan.

Samtliga siffror kommer MMS.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

MTGDiscovery NetworksTV4MMS

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.