Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag29.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Prisad ekonomijournalist till Realtid

Publicerad: 3 September 2009, 07:27
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:15

Realtid.se har rekryterat Per Agerman, vinnare av Årets ekonomijournalist 2006.


Per Agerman lämnade Affärsvärlden tidigare i år för att skriva en bok om insideraffärer tillsammans med Anneli Östlund. Tillsammans tilldelades de Hasse Olssons pris till ”Årets ekonomijournalist” 2006 för sina artiklar i Affärsvärlden om finansmannen Alexander Richards skumraskaffärer.

Nu börjar boken bli klar, den kommer ut i början av året, och Per Agerman har tackat ja till ett erbjudande från Realtid.se. Där blir han ansvarig för affärsjuridik och ekobrott.

– Realtid vill satsa mer på juridikområdet vilket passar mig väldigt bra. Jag ser fram emot att kombinera bevakning av affärsjuridikbranschen med att sätta mig in i tvister och skattemål av olika slag, säger Per Agerman.

– Det händer mycket på området, både inom advokatbranschen och inom en hel del spännande mål, fortsätter.

Per Agerman börjar på Realtid i oktober.

– Det är absolut en fjäder i hatten att få Per Agerman till Realtid.se och det säger något om var sajten befinner sig i dag jämfört med för bara ett år sedan, säger Jonas Wiwen-Nilsson, vd och ansvarig utgivare på Realtid.

Realtid.se har även anställt Martin Lindgren, som tidigare medverkat på sajten som frilans.

Så sent som i mars tvingades två personer lämna Realtids redaktion av besparingssjäl. Ett par månader senare tillkom nytt kapital från Första Entreprenörsfonden.

– Vi är fortfarande ett tillväxtföretag och den affärsplan vi har arbetat fram gemensamt med de nya ägarna är expansiv. Vår ambition är ju att bli en stor och varaktig affärssajt, säger Jonas Wiwen-Nilsson.

Hur stor kan Realtid.se bli?

– Vi kan nog bli hur stora som helst men vår målsättning är inte att bli störst, som Di.se som i viss mån kan vara för stora för sitt eget bästa. Kommersiellt, från annonsörernas perspektiv, tror jag att nivån omkring 150.000 unika besökare i veckan kan vara optimalt.

Förra veckan hade Realtid 62.000 unika besökare.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.