Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Digitalt presenteras av:

Pressbyrån släpper mobilspel

Pressbyrån fortsätter att utforska mobilens marknadsföringsmöjligheter. Nu lanseras spelet ”Mellanmålstur”.


Publicerad 2011-03-28 06:30
Uppdaterad 2015-12-06 15:16

Ämnen i artikeln:

Pressbyrån

Dela artikeln:

Målet är att skapa en svensk motsvarighet till ”Angry Birds”, skriver Pressbyrån i ett pressmeddelande.

Det ska ske genom viral spridning i samarbete med pr-byrån 88 grader.

Spelet är del av Pressbyråns mellanmålssatsning och går ut på att åka luftballong mellan olika banor och samla in mellanmål.

31 varumärken från butikskedjans leverantörer exponeras i spelet, men de externa företagen betalar inget för att vara med.

– Vi ville ha med verkliga varumärken för att få en verkligare känsla och visa på den bredd vi har i butiken, säger Pressbyråns marknadschef Mariette Kristenson.

Under lanseringen delar Pressbyrån ut kanelbullar dagligen till den som får flest poäng.

Spelet är gjort av Appmazed och finns för Iphone och Android.

Pressbyrån var en av de första i Sverige att utnyttja Facebook Places i marknadsföringen.

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.