Digitalt
Presentkortet blir en upplevelse
Publicerad: 25 juli 2013, 09:17
Uppdaterad: 6 december 2015, 13:38
Digitalbyrån River lanserar "Världens Roligaste Present" – ett digitalt presentkort för Parks and Resorts.
Ämnen i artikeln:
RiverHP
Helen Preutz
Digitalbyrån River har skapat "Världens roligaste present" – ett digitalt presentkort för Parks and Resorts som driver bland annat Gröna Lund och Skara Sommarland.
– Vi ville hitta ett sätt att förlänga magin som ett besök på någon av Parks and Resorts parker innebär, och erbjuda både förväntan innan och glada minnen efteråt, säger Daniel Matsuda, creative director på River, i ett pressmeddelande.
Han fortsätter:
– Ett vanligt presentkort är ju vanligtvis trist och fantasilöst att ge bort. Vi har istället gjort det personligt, roligt och fantasifullt.
Skillnaden från andra digitala presentkort är att givaren själv skaper det på sajten, där hen kan välja mellan olika upplevelser och skriva en personlig hälsning till mottagaren. Här finns även möjligheten för fler givare att vara med på presenten.
Mottagaren får presenten både som ett fysiskt presentkort och digital i form som en app.
Idén till det digitala presentkortet kläcktes av Anna Högberg tillsammans med andra Berghsstudenter som en del i deras examensprojekt.
Arbetsgrupp
Daniel Matsuda, Creative Director
Anna Högberg, Junior Planner (koncept)
Radek Siechowicz, Art Director
Matthew Charlton, Art Director
Ellinor Thörngren, Project Manager
Elsa Lindblad, Copywriter
Stefano Oliva, Senior Experience Designer
Axel Nathorst-Böös, UX Designer
Lina Segerstedt, Art Director
Patrik Bruhl, Client Service Director
Bjarne Hallberg, Graphic Design
Andreas Nyhrén, Technical Production Manager
Erik Johnson, Technical Production Manager
Abrar Hussain, System Developer
Krzysztof Bergendahl, Senior Web Developer
Niclas Kjellberg, Mobile Developer
Erik Karlsson, Mobile Developer
Gabriel Gaitan, Cross Media Producer
Joakim Wimmerstedt, Web Developer
Team på Parks & Resorts
Camilla Cederquist, Projektedare
Anna Selqvist, Ass. Projektledare
Christer Fogelmarck, Marknadsdirektör