Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

lördag08.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Premiär för Microsofts annonsbörs

Publicerad: 29 november 2011, 08:36
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:48

I dag öppnar Microsoft Advertsings annonsplattform Microsoft Advertising Exchange i Norden.


Ämnen i artikeln:

Microsoft

Som Dagens Media tidigare berättat är Microsofts annonsbörs, som lanserades i USA tidigare i år, på väg till Sverige.

I dag är det premiär. När den nu kommer till Norden blir det Adform som är först ut att erbjuda handel mot Microsofts annonsbörs.

Med annonsbörsen kan företag köpa osålt annonsutrymme på MSN och Windows genom budgivning i realtid, på samma sätt som i Google Adwords. Visningarna köps styckvis, inte i tusental.

"Detta ger annonsörerna mer kontroll och gör det lättare att rikta sig till rätt målgrupp", skriver Microsoft Advertising i ett pressmedddelande.

Läs mer om Microsofts nya annonsbörs i DM Plus.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Microsoft

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.