onsdag22 mars

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitalt

Premiär – Dagens Media Branschanalys

Publicerad: 15 oktober 2014, 10:23
Uppdaterad: 6 december 2015, 12:25

Här är första utgåvan av Dagens Medias nya tidning Branschanalys.


FS

Fredrik Svedjetun

fredrik@dagensmedia.se


I Dagens Media Branschanalys, som medföljer som bilaga till huvudtidningen, fördjupar vi oss i Sveriges mest reklamintensiva branscher.

I första numret vänder vi ut och in på biltillverkarnas varumärken, marknadsföring, strategier och medieval.

Här är artiklarna:

• Ledare: Från svår kris till försäljningsboom

• Analytikern: "Audi är en framgångssaga" – här är märkena med störst potential

• Sjätte bästa fordonsåret någonsin – lista över alla märkenas försäljning

• Mercedes trycker hårt på gaspedalen – så mycket investerar de olika varumärkena i olika medier

• Intervju med Volvos marknadschef Per Carleö: "Det har blivit coolare att ha Volvo – vi ser det överallt"

• Intervju med Volvos globala marknadsdirektör Alain Visser: "USA är det land som vi verkligen inte är nöjda med"

• Instagram – nästa stora för bilmärkena

• Trångt och profillöst i mellansegmentet – "Du måste kunna påvisa daglig emotionell nytta"

• Renault-chefen om omorganisationen: "Målet har varit att definiera varumärket"

Du som väljer att prenumerera på Dagens Media får tillgång till tidningens artiklar både på papper och digitalt. Här finns info om hur du som prenumerant läser tidningen digitalt.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev