Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Digitalt presenteras av:

Posten säljer åt Google

Svenska Posten blir auktoriserad återförsäljare av Google Adwords på den nordiska marknaden.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Publicerad: 24 Augusti 2011, 10:30
Uppdaterad: 06 December 2015, 15:01

Ämnen i artikeln:

PostenGoogle

Som Dagens Media tidigare berättat håller Posten på med ett omfattande utvecklingsarbete där man vill vara en dm-aktör med stort fokus på digital marknadsföring.

Posten och Google samarbetar sedan hösten 2010 i tjänsten Reklamfixaren där företag kan skapa sina reklamutskick direkt på nätet.

Nu fördjupas samarbetet genom att Posten blir återförsäljare av Google Adwords. Enligt ett pressmeddelande ska det ge möjligheter till gemensam produktutveckling och marknadsföring, och Google får tillgång till Postens säljkår.

– Att kombinera digitala kanaler och direktreklam är en del av Postens strategi att bli en ledande aktör inom direktmarknadsföring. Vårt fördjupade samarbete med Google är ett sätt för Posten att ta en tydligare digital position. Det system vi nu har utvecklat gör att små- och medelstora företag enkelt och effektivt kan köpa relevanta sökord till sina direktreklamkampanjer. Vi ser även en tydlig potential för tjänsten på den lokala annonsmarknaden, säger Stefan Lundström, chef för reklam och media på Posten, i pressmeddelandet.

Läs mer om Postens digitala kliv i DM Plus.

Ämnen i artikeln:

PostenGoogle

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.