Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag27.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Posh24 hoppas på Paris

Publicerad: 25 Februari 2011, 05:25
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:20

Posh24 förbereder för expansion med nytt format – lanserar webb-tv-programmet ”Posh24 Tv”. Ska locka annonsörer med ”Ung och bortskämd”-profilen David Paris.


Kändissajten posh24.se planerar att expandera till flera utländska marknader. Ett steg i utvecklingen är lanseringen av en onlinevideo-plattform med webb–tv-programmet "Posh24 TV”.

– Vi använder Sverige lite som en testmarknad för det här formatet. Fungerar det kommer vi att satsa på andra marknader. Vi har stort fokus på USA nu, säger Christofer Båge, vd på posh24.se.

Sajten hade, enligt KIA-index, knappt 135 000 unika besökare under vecka sex 2011. Lanseringen av webb-tv-programmet är det första ledet i utvecklingen. Snart tänker posh24 fokusera på både mobil-tv och Ipad.

– Det är viktigt för oss att ligga i framkant när det gäller att nå användare i andra format, något som är minst lika viktigt från annonsörsperspektiv, säger Christofer Båge.

Programledare för ”Posh24 tv” är bloggaren Daniel ”Paris” Afshinnejad som senast deltog i SVT:s realityserie ”Ung och Bortskämd”. I programmen presenteras informella kändisnyheter som kommenteras av programledaren.

– Vi tycker att han är jäkligt rolig och bjuder på sig själv framför kameran. Han är ju en kändis, med ganska mycket fans genom sin blogg, säger Christofer Båge.

Posh24 har ett partnersamarbete med bland annat the Voice, Spray och Stardoll - till vilka de delar med sig av webb-tvspelaren. Syftet är att uppnå en viral effekt.

– Det tar ju lite tid att bygga upp trafiken, men vi hoppas på att få en bra spridningseffekt, säger Christofer Båge och fortsätter:

– Det ska bli spännande och kul att se hur vi kan leka med formatet för att locka tillbaka besökarna till nästa program.

Enligt preliminära siffror från 2010 hade bolaget en omsättning på 2,6 miljoner kronor. Slutreslutatet beräknas landa på en förlust på omkring knappt 500 000 kronor. Under räkenskapsåret 2009 var Posh24:s omsättning 1,4 miljoner. Samtidigt visade företaget upp en rörelseförlust på nästan en miljon kronor.

Stephan Drenzel

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.