Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag25.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Politism.se väntar med annonserna

Publicerad: 16 September 2013, 11:22
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:05

Politism.ses redaktör Eric Rosén om varför Aftonbladets opinionssajt väntar med annonser.


Ämnen i artikeln:

Politism

Redan från starten har Aftonbladet varit tydliga med att opinionssajten Politism.se, som riktar sig till unga svenskar med vänstersympatier, ska generera intäkter.

– Det här är ett Aftonbladetprojekt och kvartalskapitalismens hårda regler gäller, sa Aftonbladets politiska chefredaktör Karin Pettersson i samband med lanseringen.

Trots det saknas det i dagsläget annonser på Politism.se.

Enligt sajtens redaktör Eric Rosén är det en medveten strategi att vänta med annonserna tills sajten har mer innehåll.

– Jag tror att det är klokt att ta det lugnt och inte sälja på produkten såhär tidigt. Att vi vet att satsningen är långsiktig gör ju att vi slipper hetsa utan hellre kan vänta tills vi kan erbjuda bra format. Det är ett väldigt bra sätt att jobba på, säger han till Dagens Media.

Tanken är att lansera annonser under nästa år. Hur stora intäkter Schibsted räknar med vill Eric Rosén inte berätta.

– Jag vill inte säga några siffror men det vi gör nu är att skapa förutsättningar för att prestera på intäktssidan 2014.

Politism.se medfinansieras av LO och förutom Eric Rosén är även Nöjesguidens tidigare chefredaktör Margret Atladottir redaktör för sajten.

Dante Thomsen

Ämnen i artikeln:

Politism

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.