Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitalt

Politism anställer säljchef – rullar ut första kampanjen

Publicerad: 28 januari 2014, 04:48
Uppdaterad: 6 december 2015, 12:50

Aftonbladets vänstersajt Politism.se har anställt Christoffer Hansen som ny säljchef. Samtidigt har sajten sålt sin första kampanj.


Christoffer Hansen har tidigare arbetat på bland annat Nöjesguiden. Nu blir han ansvarig för säljet på Politism.se.

– I Schibstedhuset finns bättre kunskap om hur man säljer på räckvidd än någon annanstans. Men att jobba med mindre volymer, och väldigt specifika målgrupper, är något annat. Där har Christoffer Hansen en förståelse och erfarenhet som är fantastiskt bra för oss. Det har visat sig redan och kommer att bli ännu tydligare de närmaste månaderna, säger Politism.se-redaktören Eric Rosén till Dagens Media.

Samtidigt har Politism.se nu sålt sin första kampanj. Köpare är LO, som också är medfinansiär till vänstersajten.

– De är som vilken betalande kund som helst. Att LO:s byrå Great Beyond väljer att lägga sin kampanj här beror på att de vill nå den målgrupp vi har visat att vi når. Det är svårt att gå förbi Politism om man vill nå den här målgruppen.

När räknar ni med att Politism.se ska nå break even?

– Inte 2014 i alla fall, så mycket är säkert. Det är en resa där vi räknar med att det kommer ta tid och vi bygger våra kalkyler på det. Lyckligtvis har vi också tid på oss, vilket gör att vi kan fokusera på att inte bara sälja på den trafik vi har utan på den målgrupp vi har. Det är just det som Christoffer Hansen är så duktig på.

Nyligen var det också premiär för Politism.ses kommentatorsfunktion.

– Det betyder väldigt mycket. Även om vi inte vill ha interaktion bara för interaktionens skull, utan vill ha kvalitativt innehåll också i kommentarerna, så är det viktigt att vi har de första stegen i användarkarriären på banan, säger Eric Rosén.

Dante Thomsen

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev